Kahdenlaista palvelua

Poikkean silloin tällöin ystäväni kanssa aamukahvilla Café Ursulassa, vaan en tiedä miksi. Joka kerta petyn paikkaan, mutta silti löydän itseni sieltä aina uudelleen ja uudelleen. Tämän kahvittelukerran ensimmäinen pettymys oli itse kahvi. Tilasin café au lait’n, siis kahvia ja lämmitettyä maitoa, mutta sain heikohkon caffè latten, siis espresson, höyrytettyä maitoa ja maitovaahtoa. Vesilasin sain ottaa tiskikonekorista. Veitset ja haarukat oli sentään nostettu puisiin kaukaloihin, mutta niistäkin osa oli likaisia. Tiedän, pieniä juttuja muiden murheiden rinnalla, mutta ah niin harmittavia! Sen kerran kun näen vaivaa lähteäkseni ulos kahvittelemaan, haluaisin, että joku näkisi vaivaa tehdäkseni kahvitteluhetkestäni miellyttävän.

Päivän toisen palvelukokemukseni hankin Suomenojan Iskusta. Olimme miehen kanssa katsoneet netistä yhtä uutuussohvaa, jota päätin mennä testaamaan. Ystävällinen myyjätär bongasi minut heti ensimmäiselle sohvalle istahtaessani, ja oli heti valmis kartoittamaan sohvatoiveeni ja -tarpeeni. Hän pääsi heti jyvälle mieltymyksistäni ja kierrätti minua pitkin myymälää katsomassa samantyylisiä mutta erihintaisia sohvia ja kangasvaihtoehtoja. Sopivimmista sohvamalleista hän piirsi kuvat ja laski tarjoukset. Kerrankin huonekalukaupassa tuli sellainen olo, että myyjä tekee töitä etsiäkseen ja esitelläkseen tismalleen meille sopivan tuotteen eikä myydäkseen sen kalleimman.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s