Lounassalaatti lehtikaalista

Löysin tällä viikolla Prisman hevi-osastolta uuden tuttavuuden: lehtikaalin. En ymmärrä, miten en koskaan aiemmin ole tullut ostaneeksi sitä. Vihanneksessa on paljon rautaa, C-vitamiinia, karoteenia, kalsiumia ja proteiineja, ja siksi se onkin oiva raaka-aine kasvissyöjille. Mieskin tykkäsi napostella lehtikaalia ihan sellaisenaan. Pari isoa lounasannosta syntyi näin:

LEHTIKAALISALAATTI

1/2 pss lehtikaalia
1 avokado
1/2 punasipuli
6 kirsikkatomaattia
1/2 pss cashew-pähkinöitä
merisuolaa
oliiviöljyä

Pese ja kuivaa lehtikaali. Pilko se repimällä. Varret voit jättää käyttämättä, jos ne tuntuvat kovilta. Leikkaa avokado kahtia ja poista kivi ja kuoret. Pilko avokado kuutioiksi. Hienonna punasipuli. Leikkaa kirsikkatomaatit puoliksi. Lisää salaattiainesten päälle ripaus jauhettua merisuolaa ja laadukasta oliiviöljyä ja sekoita kaikki ainekset keskenään.

Lehtikaalisalaatti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s