Harkittuja lahjoja

Zen Again

Arvostan suuresti ihmisiä, jotka jaksavat nähdä vaivaa etsiäkseen saajalle sopivan lahjan – tai jättävät lahjan antamisen väliin, jos sopivaa lahjaa ei löydy. Yksi sellainen on rakas lukioaikainen ystäväni, jolta kesällä sain ihanan vanhan kahvipurkin kera sisustuslahjakortin ja suklaakonvehtien. Sama ihminen antoi minulle äidin hautajaisia edeltävänä päivänä kauniin, ajatuksella valitun kukkakimpun, hetkeen sopivan kortin, Fazerin Sinistä (koska se auttaa kaikkeen) ja Clipperin Zen Again -teetä (joka lupaa rauhaa ja harmoniaa). Ja ajatelkaa, samaista laatuteetä olin juuri edellisenä päivänä himoinnut Ruohonjuuressa, mutta en raaskinut ostaa!

Ammun ehkä itseäni jalkaan, kun kerron, että toisinaan kierrätän saamiani lahjoja helposti eteenpäin, jos oletan, että jollekin muulle saattaa olla niistä enemmän iloa kuin mulle. Tunnen niin suurta tuskaa kaiken tavaramäärän keskellä, etten myöskään mielelläni anna tarpeettomia lahjoja. Enkä toivo, että kukaan ostaa mulle velvollisuudentunnosta yhtään mitään. Mieluummin olen itsekin antamatta, vaikka siitä töykeän maineen saatan saadakin. Tai sitten vien sopivan lahjan tai vaikkapa omia leipomuksia joskus toiste ilman erityistä syytä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s